آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/04/08 جمعه

ترمیم التهاب و سوختگی پوست کاری است که روغن برن دکتر هومید برای شما انجام می‌دهد.

روغن برن بر پایه چند روغن گیاهی از جمله شاهدانه و بذر کتان و ... ساخته شده است که سرشار از امگا 3 و 6 ، ویتامین‌ E و آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز جهت ترمیم بافت‌های ملتهب شده پوست می‌باشد.

این روغن با توجه به فرمولاسیون روز دنیا ریزمولکول شده است که تمام مواد مغذی این روغن به صورت کامل جذب بافت‌های آسیب دیده می‌شود.

روغن برن دکتر هومید

بهترین راهکار برای درمان سوختگی ‌های سطحی پوست در منزل
شما به راحتی با مالیدن روغن برن بر روی محل سوختگی پوست می‌توانید از تاول زدن و التهاب سوختگی  جلوگیری کنید نه تنها باعث  جلوگیری از سوزش و التهاب و تاول زدن محل سوختگی می‌شود بلکه روغن برن هیچ اثری از محل سوختگی بر جای نمی‌گذارد.

شما می‌توانید از روغن برن بعد از آفتاب گرفتن یا شنا کردن در دریا جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی نیز استفاده کنید.
در این جا به انواع سوختگی اشاره کردیم و راهکارهایی که در منزل می‌توانند به شما کمک کنند.

انواع سوختگی

شما می توانید اکثر سوختگی های درجه یک و سوختگی های درجه دو با قطر کمتر از 3 اینچ را در خانه با تعدادی درمان خانگی درمان کنید. سوختگی های درجه بالاتر باید توسط پزشک معالجه شوند.
سوختگی سه نوع اصلی دارد:
- سوختگی درجه اول: قرمزی پوست بدون ایجاد تاول
- سوختگی درجه دوم: ایجاد تاول و کمی ضخیم‌شدن پوست
- سوختگی درجه سوم: ضخیم‌شدن گسترده پوست با ظاهر سفید و چرمی

بهترین درمان های خانگی برای سوختگی

سوختگی های خفیف معمولاً حدود یک یا دو هفته طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد و معمولاً باعث ایجاد اسکار نمی شوند. هدف از درمان سوختگی کاهش درد، جلوگیری از عفونت و بهبود سریعتر پوست است.

1. آب خنک
اولین کاری که باید هنگام سوختگی جزئی انجام دهید این است که حدود 20 دقیقه آب خنک (نه سرد) را روی ناحیه سوختگی قرار دهید. سپس محل سوخته را با آب و صابون ملایم بشویید.

2. کمپرس خنک
یک کمپرس خنک یا یک پارچه مرطوب تمیز که روی ناحیه سوختگی قرار می گیرد به تسکین درد و تورم کمک می کند. می توانید کمپرس را در فواصل 5 تا 15 دقیقه ای اعمال کنید. سعی کنید از کمپرس سرد بیش از حد استفاده نکنید زیرا ممکن است سوختگی را بیشتر تحریک کند.

3. پماد آنتی بیوتیک
پمادها و کرم های آنتی بیوتیک به جلوگیری از عفونت کمک می کنند. یک پماد آنتی باکتریال مانند باسیتراسین یا نئوسپورین را روی سوختگی خود بمالید و با یک پانسمان یا پارچه استریل و غیر کرکی بپوشانید.

4. آلوئه ورا
آلوئه ورا اغلب به عنوان "گیاه سوختگی" معرفی می شود. مطالعات شواهدی را نشان می دهد که آلوئه ورا در بهبود سوختگی های درجه یک تا دو موثر است. آلوئه ورا ضد التهاب است، گردش خون را تقویت می کند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

لایه ای از ژل آلوئه ورا خالص گرفته شده از برگ گیاه آلوئه ورا را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اگر آلوئه ورا را از فروشگاه خریداری می کنید، مطمئن شوید که حاوی درصد بالایی از آلوئه ورا است. از محصولاتی که دارای مواد افزودنی به خصوص رنگ و عطر هستند خودداری کنید.

5. عسل
عسل ممکن است در صورت استفاده موضعی به درمان سوختگی جزئی کمک کند. عسل یک ضد التهاب و به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ است.

6. کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید
تمام تلاش خود را بکنید تا سوختگی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. پوست سوخته به نور خورشید بسیار حساس خواهد بود. آن را با لباس پوشیده نگه دارید.

7. تاول های خود را نپاشید
هر چقدر هم که وسوسه انگیز باشد، تاول های خود را به حال خود رها کنید. ترکیدن یک تاول توسط خودتان می تواند منجر به عفونت شود. اگر نگران تاول هایی هستید که در اثر سوختگی ایجاد شده اند، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

8. مسکن
برای تسکین درد سوختگی میتونید از ایبوپروفن و یا ناپروکسن استفاده کنید.

نبایدها در هنگام سوختگی

خمیر دندان
هرگز خمیر دندان را روی محل سوختگی نزنید. این یک داستان عامیانه دیگر است که هیچ مدرکی برای تأیید آن وجود ندارد. خمیر دندان می تواند سوختگی را تحریک کند و محیط مساعدتری برای عفونت ایجاد کند. به علاوه، استریل نیست.

یخ
یخ و آب بسیار سرد در واقع می توانند ناحیه سوختگی شما را بیشتر تحریک کنند. یخ در صورت استفاده نادرست حتی ممکن است باعث سوختگی سرد شود.

کره
از کره برای سوختگی استفاده نکنید شواهد کمی وجود دارد که از اثربخشی کره به عنوان یک درمان سوختگی حمایت می کند. علاوه بر این، ممکن است در واقع سوختگی شما را بدتر کند. کره گرما را حفظ می کند و همچنین ممکن است حاوی باکتری های مضری باشد که می توانند پوست سوخته را آلوده کنند.

روغن نارگیل و روغن پخت وپز

برخلاف تصور رایج، روغن نارگیل همه چیز را درمان نمی کند. به همان دلیلی که نباید کره را روی سوختگی‌های خود بمالید، روغن‌هایی مثل  روغن نارگیل و روغن‌های پخت و پز حرارت را نگه می‌دارند و حتی می‌توانند باعث ادامه سوختن پوست شوند.

سفیده تخم مرغ
یکی دیگر از افسانه های عامیانه، سفیده تخم مرغ نپخته خطر عفونت باکتریایی دارد و نباید روی محل سوختگی قرار گیرد. تخم مرغ همچنین می تواند باعث واکنش آلرژیک شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

تشخیص اینکه چه زمانی می توان سوختگی را در خانه درمان کرد و چه زمانی نیاز به مراقبت های پزشکی دارید، مهم است. در موارد زیر باید از پزشک کمک بگیرید:
- سوختگی ناحیه گسترده ای به قطر بیش از 3 اینچ را تحت تاثیر قرار می دهد
- سوختگی شامل صورت، دست ها، باسن یا ناحیه کشاله ران می شود
- زخم دردناک یا بدبو می شود
- شما درجه حرارت بالا ایجاد می کنید
- فکر می کنید سوختگی درجه سه دارید
- اگر آخرین واکسن کزاز شما بیش از 5 سال پیش باشد
- سوختگی های درجه سه هرگز نباید در خانه درمان شوند.