آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/07/07 شنبه
سبد خرید

روغن بادام تلخ یک روغن ضروری است، در حالی که روغن بادام شیرین، به عنوان یک روغن ثابت شناخته شده است. تفاوت این است که بادام شیرین عموماً برای ایجاد یک روغن پایه یا حامل (روغن به معنای متعارف کلمه) به صورت سرد فشرده می شود. بادام تلخ برای گرفتن بیشتر از جوهر میوه تقطیر می شود و به طور کلی به دلیل طعم عالی و خواص عطر آن استفاده می شود.

قدرت طعم و عطر باعث می شود که روغن بادام تلخ برای کاربردهایی که در آن طعم قوی بادام مورد نیاز است، به عنوان یک جزء عالی باشد، به عنوان مثال، در مارزیپان، آب نبات های سفت، شیرینی ها، نوشیدنی های الکلی و غیره. بنزآلدئید طبیعی، ماده خام بادام تلخ را به منبع انتخابی برای ترکیب پرمصرف با رایحه گیلاس تبدیل می کند. استخراج بنزآلدئید کار دشواری است، زیرا در مورد آمیگدالین (که به بنزآلدئید تجزیه می‌شود) یک ترکیب بسیار سمی به نام هیدروژن سیانید نیز یافت می‌شود و باید قبل از اینکه روغن به عنوان «غذایی مناسب» در نظر گرفته شود، کاملاً خنثی شود.

در کاربردهای عطر، به دلیل پیچیدگی رایحه بادام، از بادام تلخ در انواع عطرها استفاده می‌شود که معمولاً انواع گرم یا میوه‌ای هستند. وقتی روی عطر بادام لذیذ تمرکز می کنید، روغن بادام تلخ به خوبی با وانیل، نارگیل یا تونکا جفت می شود تا گرما و احساس امنیت را در فرمولاسیون عطر ایجاد کند. برای تقویت عطر گیلاس میوه ای، بادام تلخ به خوبی با یاس یا گریپ فروت صورتی جفت می شود تا فرمولاسیونی روشن و پر ایجاد کند.


روغن بادام تلخ برای چه مواردی استفاده می شود؟

روغن بادام تلخ از مغز له شده بادام تلخ تهیه می شود. این روغن با روغن بادام شیرین که به طور کلی از نوع دیگری از گیاه بادام به دست می آید، متفاوت است. روغن بادام تلخ دارای رایحه ای آجیلی است و به دلیل رایحه، طعم و ارزش درمانی آن استفاده می شود.

روغن بادام تلخ برای انواع فواید سلامتی استفاده می شود. برای اسپاسم عضلانی، عفونت های باکتریایی، عفونت های قارچی، درد، مشکلات گوارشی و همچنین برای سرفه مفید است. در قرون وسطی به دلیل اثربخشی آن به عنوان ملین و مدر محبوب بود. محتوای اسید چرب موجود در آن به حفظ سطح کلسترول فشار خون در بدن کمک می کند. تطبیق پذیری آن ناشی از خواص قوی آن به عنوان یک ماده ورمیفیوژ است.


فواید روغن بادام تلخ برای پوست و موی شما

این خواص به کاربرد موضعی آن برای پوست و مو گسترش می یابد. حاوی اسید اولئیک، یک نوع اسید اشباع تک، به علاوه اسید چرب امگا 9 است که به آن خاصیت مرطوب کنندگی قوی می دهد.

از آنجایی که به راحتی جذب می شود، می تواند محتوای مغذی بالای خود را در اعماق لایه های درم برای التیام و تغذیه قوی پوست ارائه دهد. سرشار از ویتامین ئی است که به آن توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد و معکوس کردن علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز را می دهد.

خواص ضد باکتری و ضد میکروبی آن می تواند به جلوگیری از باکتری های عامل آکنه کمک کند و در عین حال برای درمان بریدگی ها، خراش ها و زخم ها نیز مفید است. یکی دیگر از کاربردهای پرطرفدار این روغن، توانایی آن در روشن کردن پوست است. شما می توانید از آن برای محو کردن لکه های تیره، حلقه های تیره زیر چشم، هایپرپیگمانتاسیون و در غیر این صورت روشن کردن رنگ پوست خود استفاده کنید. 
روغن بادام تلخ برای مو نیز عالی است. این به حفظ سلامت پوست سر کمک می کند و به نوبه خود فولیکول های مو را تقویت می کند.

دارای پی اچ خنثی است و با شرایط پوست سر که باعث ریزش مو و موهای ضعیف مانند شوره سر و خشکی می شود، مقابله می کند. خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند موهای آسیب دیده در اثر حالت دادن بیش از حد و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر عوامل استرس زا محیطی را ترمیم کند. این به موها کمک می کند تا انعطاف پذیری، قدرت و درخشندگی خود را بازیابند و در عین حال از ریزش مو جلوگیری می کنند.

روغن بادام تلخ بوی قوی دارد و در صابون‌ها، رایحه‌درمانی و ماساژ درمانی استفاده می‌شود. استفاده از آن برای پوست شما بی خطر است اما اگر آن را بخورید یا بنوشید می تواند سمی باشد.
فواید زیبایی بسیاری از روغن بادام تلخ وجود دارد که باعث می شود آن را بخشی ضروری از روتین مراقبت از پوست خود بدانید.

جلوگیری از رشد قارچ
سوابق پاپیروس های مصر باستان نشان می دهد که آنها از روغن بادام تلخ برای حفظ پوست سالم، محافظت از آن در برابر عفونت های قارچی، پاکسازی عمیق پوست و ارائه درمانی سریع برای التهابات پوستی، اگزما، پسوریازیس و غیره استفاده می کردند. دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است.

باکتری ها را از بین می برد

روغن بادام تلخ یک روغن معطر ضد باکتری به حساب می آید و در از بین بردن میکروب ها بسیار موثر است. این می تواند با از بین بردن بیماری های ناشی از باکتری ها در بدن به پیشگیری از عفونت های باکتریایی و حفظ سلامت کلی بدن کمک کند. این می تواند به صورت خارجی استفاده شود و جایگزین قوی تری برای صابون های ضد باکتری به حساب می آید.

اثر تسکین دهنده دارد

روغن بادام تلخ زمانی که به صورت موضعی استفاده می شود احساس سوزن سوزن شدن را ایجاد می کند و به عنوان یک عامل بی حس کننده طبیعی به خصوص در هنگام رفع موهای زائد عمل می کند. فقط به صورت موضعی استفاده می شود و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب در برابر اشعه های مضر خورشید عمل کند.

حفظ سلامت پوست

می توان از آن به عنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده موثر استفاده کرد. استفاده از آن می تواند علائم پیری را کاهش دهد و از ترک خوردن پوست جلوگیری کند و به حفظ سلامت پوست کمک کند.

حفظ سلامت مو

روغن بادام تلخ به طور گسترده در محصولات مراقبت از مو استفاده می شود. به تقویت مو کمک می کند و به درخشندگی می بخشد. از این رو معمولاً به عنوان حالت دهنده یا تقویت کننده مو استفاده می شود و رایحه ای مطبوع و متمایز دارد.


خواص روغن بادام تلخ


- مرطوب کننده پوست
- شفاف کننده پوست
- فرم دهنده ودرخشان کننده مو
- درمان درد مفاصل و رماتیسم
- تقویت مژه و ابرو
- ضد التهاب
- تب بر 
- ضد قارچ
- ضد باکتری 
- ضد میکروب 
- آرام بخش قوی
- بیهوش کننده
- پیش آور
- ضد مسمومیت
- ضد سرطان
- ضد اسپاسم 
- ملین و مدر( رفع یبوست)