آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/04/07 پنج شنبه

انواع روش‌های ساخت روغن بنفشه

این روغن بر پایه 3 روغن ساخته می‌شود:

1.روغن بادام شیرین
2.روغن کنجد
3.روغن زیتون

روغن بنفشه از دوران باستان و ایران کهن در درمان بسیاری از امراض مورد استفاده اطبا قرار می‌گرفته.
گل بنفشه دارای درختچه کوچک است و از دسته گیاهان علفی بوده این گیاه از خانواده نعناعیان می‌باشد.

برگ این گیاه به شکل قلب است وگلبرگ این گیاه بنفش رنگ است و ازاین گونه از گل بنفشه روغن بنفشه تهیه می‌شود زیرا این گل به رنگ‌های دیگری نیز وجود دارد اعم از  زرد ، سفید و سبز .
روغن بنفشه با پایه بادام شیرین از گلبرگهای تازه بنفشه تهیه و تولید می‌شود.

گل بنفشه بومی کشورهای  چون فرانسه، ایتالیا، چین و یونان است ولی درمناطق دیگر نیز قبل کشت است.

این روغن خواص بسیار فراوانی برای سلامتی پوست  مو به همراه دارد و کمک فراوانی به حل مشکلات پوست و مو می‌کند.

خواص روغن بنفشه بر پایه بادام شیرین

- بهبود بی خوابی مزمن
- بهبود سینوزیت
- بهبود سوختگی سطحی پای کودکان
- روشن کننده پوست
- مناسب پوست‌های خشک
- تسکین دهنده درد
- بهبود سرماخوردگی
- بهبود خشکی چشم
- بهبود علائم آسم

رفع بی خوابی با روغن بنفشه بر پایه بادام شیرین

بی خوابی یکی از شایع ترین شکایات پزشکی است که می تواند همراه با اختلالات پزشکی، روانپزشکی یا عصبی باشد تخمین زده می شود که حدود یک چهارم جمعیت جهان از درجات مختلف بی خوابی رنج می برند یا مشکلات اختلال خواب را در دوره ای از زندگی خود گزارش می کنند و تقریباً 10 درصد از مردم بی خوابی مزمن دارند.

بی خوابی با ناراحتی از خواب، همراه با مشکل در شروع یا حفظ خواب، بیداری های مکرر در طول شب همراه با مشکل در بازگشت به خواب، یا بیدار شدن زودتر از حد مطلوب در صبح که با وجود زمان کافی برای خواب رخ می دهد، مشخص می شود. این در نتیجه منجر به اختلال در فعالیت های روزانه می شود .
با توجه به اثرات داروی و درمانی طبیعی روغن بنفشه  در بینی بر بهبود کیفیت خواب بیماران بی خوابی، این مطالعه استفاده از روغن بنفشه را به عنوان یک داروی طبیعی و گیاهی به روش غیر خوراکی بدون عوارض جانبی جدی برای درمان بی خوابی پیشنهاد کرده است.
اخیراً استفاده از داروهای گیاهی به عنوان درمان مکمل و جایگزین برای بی خوابی افزایش یافته است، زیرا محصولات گیاهی به راحتی در دسترس هستند و به طور کلی بی خطر هستند.

روغن بنفشه بر پایه بادام شیرین برای افرادی که دارای پوست خشک هستند توصیه می‌شود.این روغن برای شادابی پوست دور چشم بسیار مفید است.

خواص روغن بنفشه بر پایه کنجد

- رفع درد مفاصل
- رفع گرفتگی عضلات
- رفع سردی مغز
- رفع دردهای سینوزیت
- رفع حساسیت و آلرژی
- آرام بخش
- ضد درد
- ضد التهاب
- آنتی اکسیدان
- ضد باکتری
- ضد قارچ

روغن بنفشه بر پایه کنجد دارای طبع گرم و خشک است و برای افرادی با طبع سر و تر می ‌تواند بسیار مفید واقع شود.
روغن بنفشه با پایه کنجد از گذشته نیز بسیار مورد قرار می‌گرفته ودر درمان مشکلاتی چون سینوزیت وامراض مربوط به سر و بینی بسیار پر کاربرد بوده .در رفع بیماری‌های پوستی و تسکین پوست  نیز مفید واقع می‌شود.
روغن بنفشه می‌تواند یک درمان طبیعی برای بیماری‌های مختلف پوستی مانند آکنه و اگزما باشد و خواص مرطوب‌کنندگی‌اش آن را به یک ماده‌ی بسیار مؤثر برای پوست‌های خشک تبدیل می‌کند.
این روغن دارای خواص ضد التهابی بوده و به همین دلیل باعث التیام پوست می‌شود.

به دلیل آرام بخش بودن این روغن میتواند برای سردرد و میگرن بسیار مفید باشد.فقط کافیست چند قطره از روغن بنفشه دکتر هومید را روی پیشانی  خود بمالید و پس از 15 دقیقه اساس سبکی و کاهش درد خواهید داشت .

عناصر و ترکیبات موجود در گل بنفشه

- دارای انواع ویتامین‌‌هاست
- دارای فلانوئید است (جلوگیری از تخریب سلول‌ها)
- ترپن ها  (آنتی‌باکتریال و ضد التهاب)
- حفظ سلامت بدن
- مواد معدنی (کلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن)
- حفظ سلامت استخوان ، عضلات و سیستم عصبی
- مفید برای اختلالات خواب
- بهبود افسردگی
- سالیسیلات (ضد التهاب طبیعی)
- اسانس گیاهی (ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس)
- پرولین (اسید آمینه سازنده پروتئین بدن)
- حاوی انواع ویتامین (C، B1، B2، B3)

روغن بنفشه بر پایه روغن زیتون

خواص و کاربرد :
- کاهش تب
- ضد پیری
- تقویت موها
- جلوگیری از سفیدی مو
- رفع جوش و کک و مک
- رفع خشکی پوست بدن
- رفع خشکی کف پا
- بهبود پوست زانو و آرنج
- رفع خشکی پوست سر

مهمترین خواصی که روغن بنفشه بر پایه زیتون برای بدن دارد خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی فراوان آن می‌باشد که از خشکی پوست و بیماری‌های ناشی از آن جلوگیری می‌کند.

همیشه جهت نرم کردن نواحی مانند کف پا، ، آرنج ، پوست سر و زانو که بسیار در معرض خشکی قرار دارند می‌توان از روغن بنفشه با پایه کنجد استفاده کرد.