آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/07/07 شنبه
سبد خرید

تاریخچه‌ای مختصر ازگیاه جوجوبا


گیاه جوجوبا از بسیاری جهات منحصر به فرد است. بومی صحرای سونوران مکزیک و ایالات متحده است، برگ های پهن، ماندگار و سنگین آن شبیه هیچ یک از همتایانش نیست.

دانه های درشت خوراکی آن حاوی حدود 50 درصد روغن است که مستقیماً به عنوان روغن پخت و پز و روغن پوست و مو استفاده می شود.

این روغن دارای کیفیت عالی برای بسیاری از مصارف صنعتی و دارویی است. از نظر شیمیایی یک موم مایع است و با هیدروژناسیون به راحتی به موم سفید سخت تبدیل می شود.

با این حال، ویژگی های منحصر به فرد جوجوبا به عنوان یک درختچه بیابانی، مشکلات زیادی را برای رشد آن به عنوان یک گیاه کشت شده ایجاد می کند.

روغن جوجوبا که از استخراج دانه جوجوبا به دست می آید، در مقایسه با بقیه روغن های معمولی، ساختار مولکولی خاصی دارد.

روغن جوجوبا توسط استرهای تک غیراشباع طولانی تشکیل می شود در حالی که بقیه روغن ها معمولاً توسط تری گلیسیرید تشکیل می شوند.

این ساختار غیر متعارف به روغن جوجوبا خواص و ویژگی های منحصر به فردی می دهد که برای صنایع شیمیایی خوب و تولید داروها بسیار ارزشمند است.

علاوه بر این، روغن جوجوبا می تواند یک منبع عالی از آلکیل استرهای اسید چرب یا بیودیزل پس از فرآیند ترانس استری و مراحل تصفیه باشد.

این بررسی اطلاعات کلی در مورد تولید روغن جوجوبا و مشتقات آن، ترکیب آن، فرآیند استخراج روغن و کاربردهای این روغن در هنگام استفاده مستقیم یا پس از تبدیل شیمیایی و همچنین اهداف احتمالی پودر جوجوبا پس از استخراج را ارائه می‌کند.


درختچه ای است که بومی جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک است. بومیان از این گیاه جهت درمان کبودی وزخم استفاده می‌کنند.

این روغن تقریباً 50 درصد از وزن دانه جوجوبا را تشکیل می دهد. اصطلاحات "روغن جوجوبا" و "موم جوجوبا" اغلب به جای هم استفاده می شوند زیرا موم از نظر ظاهری به نظر می رسد یک روغن متحرک باشد، اما به عنوان موم تقریباً به طور کامل (97٪) از مونو استرهای اسیدهای چرب با زنجیره بلند تشکیل شده است. 

علاوه بر این، این مقاله به بررسی مزایا و معایب استفاده از کاتالیزورهای همگن و ناهمگن برای ترانس استریفیکاسیون روغن جوجوبا و همچنین روش‌های مختلف برای به دست آوردن الکل‌های تک غیراشباع طولانی که کاربردهای دارویی دارند، پس از جداسازی از بیودیزل می‌پردازد.


روغن جوجوبا یک روغن منحصر به فرد است که به جای تری گلیسیرید از استرهای بلند تشکیل شده است.دارای مقادیر همچنین این روغن میتواند جایگزین مناسبی برای کرم‌ها و ژل‌های اصلاح باشد.E و Bزیادی ویتامین

(واکس استر) و الکل ها (ایزوپروپیل جوجوبات) که تنها با کسری کوچک از استرهای تری گلیسیرید همراه هستند.

این ترکیب در مقایسه با روغن‌های گیاهی واقعی، پایداری فوق‌العاده ماندگاری و مقاومت فوق‌العاده آن در برابر دماهای بالا را نشان می‌دهد.

قبیله بومی آمریکای این روغن را از دانه های جوجوبا برای درمان زخم ها استخراج می کردند. جمع آوری و پردازش بذر از توده های طبیعی آغاز اهلی سازی جوجوبا در اوایل دهه 1970 بود.

روغن جوجوبا تصفیه نشده در دمای اتاق به صورت مایع طلایی شفاف با بوی کمی آجیلی ظاهر می شود.

روغن جوجوبا تصفیه شده بی رنگ و بی بو است. نقطه ذوب روغن جوجوبا تقریباً 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) و مقدار ید تقریباً 80 است.

روغن جوجوبا در مقایسه با سایر روغن‌های گیاهی نسبتاً پایدار است، زیرا بر خلاف بسیاری از روغن‌های گیاهی دیگر مانند روغن هسته انگور و روغن نارگیل، حاوی تری گلیسیرید کمی است.

به این معنی که از روغن گلرنگ، روغن کانولا، روغن بادام یا اسکوالن پایدارتر است اما از روغن کرچک و روغن نارگیل کمتر است.

 

 

خواص روغن جوجوبا:
1. درمان آکنه
2. درمان پسوریازیس
3. درمان آفتاب سوختگی
4. درمان زبری پوست
5. درمان ریزش مو
6. ضد پیری (از بین برنده چین و چروک)
7. ضد قارچ
8.مناسب پوست‌های خشک
9.پاک کننده طبیعی پوست
10.تقویت رشد مو
11.بهبود زخم
12.حاوی ویتامین‌های E وB
13.نرم کننده مو
14.کرم اصلاح طبیعی