آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/07/07 شنبه
سبد خرید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روغن ماکادمیا:


روغن ماکادمیا (یا روغن آجیل ماکادمیا) روغن غیر فراری است که از آجیل ماکادمیا که گیاه بومی استرالیا می‌باشد جمع آوری شده است.

در غذا به عنوان روغن سرخ کردنی یا سالاد و در فرمولاسیون های آرایشی به عنوان نرم کننده یا تثبیت کننده عطر استفاده می شود.


یک درخت استرالیایی با برگ‌های هالی‌ مانند است که در خاک ارگانیک مرطوب به خوبی رشد می‌کند و می‌تواند تا دمای ۴٫۴- درجه سانتی‌گراد (۲۴ درجه فارنهایت) را تحمل کند.

نهال ها در 5-7 سال خرس می کنند. میوه در محفظه ای که یک مهره کروی بسیار سخت را در بر می گیرد، قرار می گیرد. مغز آن سفید، شیرین است و به صورت خام یا بو داده مصرف می‌شود.

گلها سفید مایل به کرم و برگها به صورت حلقه های سه تایی هستند. تکثیر از طریق بذر، پیوند یا لایه بندی هوا انجام می شود. به صورت تجاری رشد می کند.


نام‌های رایج درختان آجیل استرالیایی یا آجیل کوئینزلند است. گونه هایی که "ماکادمیا پوسته صاف" هستند، ماکادمیا پوسته خشن هم نامیده میشود.


بومی استرالیا است که در جنگل های بارانی و نزدیک به رودخانه ها رشد می کند. بومی جنوب شرقی کوئینزلند و شمال شرقی نیو ساوت ولز است.


محتوای روغن از 65٪ تا 75٪ و محتوای شکر بین 6٪ تا 8٪ است. هنگامی که آجیل در شرایط یکسان برشته می شوند، این عوامل منجر به رنگ ها و بافت متغیر می شوند.


روغن ماکادمیا در دمای اتاق مایع است. روغن تصفیه شده شفاف، به رنگ کهربایی با بوی کمی آجیلی است. دارای وزن مخصوص 900-920 و نقطه اشتعال بیش از 300 درجه سانتیگراد (572 درجه فارنهایت) است.

تا زمانی که آجیل به طور کامل رشد نکرده و پوسته آن سخت شود، تجمع روغن شروع نمی شود. در اواخر تابستان که محتوای قند کاهنده کاهش می یابد، به سرعت در هسته تجمع می یابد.

ترکیب آجیل ماکادمیا بالغ، بو داده و نمکی نشان داده شده است. مانند بسیاری از دانه های روغنی، پروتئین متیونین کمی دارد. مغزهای تازه حاوی 4.6 درصد قند هستند که عمدتاً قند غیر احیاکننده دارند.

روغن عمدتاً از اسیدهای چرب غیراشباع تشکیل شده است و در هر دو گونه مشابه است، اگرچه به نظر می رسد نسبت اسیدهای چرب غیراشباع به اشباع کمی بیشتر باشد .

ترکیب اسیدهای چرب و عدم وجود کلسترول ممکن است منجر به ترویج ماکادمیا به عنوان یک غذای سالم با انرژی بالا شود.

اجزای فرار اصلی در هسته ماکادمیا برشته شده ظاهراً شبیه به اجزای موجود در سایر آجیل های بو داده است.

 

 

خواص روغن ماکادمیا :

برطرف کردن مشکل در رفتگی ناف

نافع ورم‌های معده سرد و تر

شفاف کننده پوست

نافع ورم مفاصل

منع مصرف برای خانم‌های باردار

 


موارد استفاده در غذا
روغن ماکادمیا به دلیل ظرفیت حرارتی بالا و سایر خواص مفید به عنوان روغن خوراکی می تواند برای سرخ کردن استفاده شود.
حاوی حداکثر 85 درصد چربی های تک غیراشباع است.
ماندگاری در یخچال یک تا دو سال
نقطه دود 210 درجه سانتیگراد (410 درجه فارنهایت)
نقطه اشتعال بیش از 300 درجه سانتیگراد (572 درجه فارنهایت)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 مزیت روغن ماکادمیا
استفاده از روغن ماکادمیا فواید متعددی برای پوست، مو و بدن دارد. اگرچه روغن‌های دیگری مانند روغن زیتون، روغن نارگیل از جمله روغن‌های دیگر وجود دارند که معمولاً برای پخت و پز، غذا خوردن، مراقبت از پوست و مراقبت از مو استفاده می‌شوند، اما مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری روغن ماکادمیا را مورد توجه قرار داده‌اند. در واقع، این روغن با طعم آجیلی و شیرین 40 برابر قوی‌تر از روغن زیتون است، به این معنی که به طور بالقوه می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی، التهاب و سکته مغزی را کاهش دهد. 

 


1. به کاهش خارش و بثورات کمک می کند:
روغن ماکادمیا حاوی فیتواسترول است که به کاهش التهاب کمک می کند.

این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است و به پوست حساس کمک می کند و خارش و بثورات پوستی را کاهش می دهد و شرایط پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را کاهش می دهد. اگر مطمئن نیستید یا برای اولین بار روغن ماکادمیا را امتحان می کنید، می توانید با روغن پاک کننده صورت ماکادمیا ریلکس کننده سنس خالص شروع کنید.

این یک روغن پاک کننده مجلل منحصر به فرد است که به آرامی پوست شما را تمیز کرده و آن را آبرسانی می کند.

از آنجایی که این شوینده صورت دارای فرمول غیرخشک کننده ای است، با رفع تشنگی آن برای رطوبت، پوست شما را لطیف می کند.

از آنجایی که روغن پاک‌کننده حاوی روغن ماکادامیا پوست شما را تغذیه می‌کند و حواس شما را آرام می‌کند، می‌توانید بدون نگرانی از ایجاد جوش یا خارش از آن استفاده کنید.

 


2. اسکارها و ترک های پوستی را ترمیم می کند:
ثابت شده است که روغن ماکادمیا برای پوست در درمان ترک‌های پوستی، التیام پوست ترک خورده و ترمیم جای زخم مفید است زیرا حاوی سطوح بالایی از اسید لینولئیک، پالمیتولئیک و اولئیک است.

این روغن به تغذیه پوست کمک می کند و به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند.

 


3. از چین و چروک های زودرس جلوگیری می کند:
روغن ماکادمیا همچنین حاوی یک آنتی اکسیدان کمیاب به نام اسکوالن است که با تحریک بازسازی کراتینوسیت های پوست از ایجاد چین و چروک های زودرس روی پوست جلوگیری می کند.

به غیر از اسید پالمیتولئیک، یکی دیگر از اسیدهای موجود در روغن آجیل ماکادمیا که به هیدراته و انعطاف پذیری پوست کمک می کند، اسید لینولئیک است.

روغن ماکادمیا برای پوست کودک، پوست بالغ، پوست خشک مفید است، از این رو یک ماده مفید در کرم‌های دور چشم و بالم لب است زیرا سطح بالایی از آبرسانی دارد.

 

 

4. لب های ترک خورده را درمان می کند:
از آنجایی که این روغن به کاهش التهاب در زخم ها یا زخم ها کمک می کند، در محصولات آرایشی مختلف از جمله رژ لب، ضد آفتاب، نرم کننده های پوست و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

حتی می توانید با استفاده از روغن ماکادمیا و موم زنبور عسل یک مومیایی لب طبیعی درست کنید. به آبرسانی لب های ترک خورده کمک می کند و ظاهر و سلامت لب های شما را به طرز محسوسی تغییر می دهد.

اگر برای DIY وقت ندارید، مشکلی نیست. شما می توانید بالم لب مغذی ماکادمیا با حس خالص را امتحان کنید که با روغن ماکادمیا عجین شده است. این محصول با مواد ارگانیک ساخته شده و فاقد سولفات و پارابن است.

همراه با روغن ماکادمیا، این بالم لب مغذی حاوی روغن کرچک نیز می باشد که به خلاص شدن از تغییر رنگ کمک می کند و ظاهری شاداب تر به لب های شما می بخشد.

 

 

5. موهای وز، خشک و کدر را رام می کند:
روغن ماکادمیا حاوی اسیدهای چرب است که به موها رطوبت می بخشد. این برای موهای خشک و وز عالی است زیرا روغن ماکادمیا سبک و غیر چرب است.

بنابراین، رطوبتی که این روغن فراهم می‌کند، موهای بی‌جان شما را بدون سنگین کردن، به موهایی شاداب و سالم تبدیل می‌کند.

6. پوست سر را آبرسانی می کند و پوست سر را بازسازی می کند:
روغن ماکادمیا این توانایی را دارد که تولید چربی پوست سر را منظم کند، از این رو پوست سر و مو را همیشه مرطوب نگه می دارد. 

همانطور که قبلا ذکر شد، روغن ماکادمیا حاوی اسید لینولئیک است که به بازیابی عملکرد سد پوست کمک می کند، در حالی که اسید اولئیک پوست سر را بازسازی می کند و با مرطوب کردن و تغذیه آن را نرم می کند.
روغن ماکادمیا به طور قدرتمندی سلامت کلی موهای شما را از ریشه تقویت می کند. در مورد اینکه چگونه این روغن برای محافظت از سلامت پوست سر شما شگفت‌انگیز عمل می‌کند، می‌توانید یک قدم فراتر بروید تا با ترکیب مراقبت از موی تغذیه عمیق ماکادمیا Pure Sense به موهای خود مراقبت کنید. این ترکیب مراقبت از مو با ماکادمیا حاوی یک پاک کننده مو و نرم کننده مو است که به آرامی پوست سر شما را تمیز و تغذیه می کند و ظاهر آن را بدون وز می کند. این نرم کننده مو که با روغن آجیل ماکادمیا با منابع اخلاقی غنی شده است، مواد مغذی را محفوظ می دارد که موهای شما را نرم می کند و همچنین درخشندگی طبیعی به مو می بخشد.

 

 

7. چربی را تنظیم می کند:
روغن ماکادمیا این توانایی را دارد که تولید چربی پوست سر را منظم کند، از این رو پوست سر و مو را همیشه مرطوب نگه می دارد.

اسید اولئیک موجود در این روغن سطوح بدن را برای تولید سبوم بازسازی و بازیابی می کند.

این به افرادی که دارای نوع موی چرب هستند کمک می کند زیرا تولید بیش از حد چربی را متوقف می کند و به نوبه خود شوره سر و سایر باکتری ها را کاهش می دهد.

 

8. سرشار از آنتی اکسیدان است:
درست مانند اکثر آجیل ها، آجیل ماکادمیا نیز منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است.

رادیکال‌های آزاد می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و بیماری آلزایمر را افزایش دهند که می‌توانند به طور قابل توجهی توسط آنتی اکسیدان‌ها خنثی شوند تا خطر ابتلا به چنین بیماری‌هایی را کاهش دهند.

این روغن همچنین سرشار از توکوترینول است، نوعی ویتامین E که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند.

 

9. برای برشته کردن، پختن و سرخ کردن عمیق بهترین عملکرد را دارد:
روغن ماکادمیا طعم کره ای نرمی دارد و برای برشته کردن، پختن و سرخ کردن مواد غذایی فوق العاده عمل می کند.

همچنین می توانید از آن به عنوان پایه ای برای سس سالاد و جایگزینی برای کره هنگام پخت کلوچه یا سایر مواد غذایی از این قبیل استفاده کنید.

 

10. به کاهش وزن کمک می کند:
روغن ماکادمیا سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، فیبر و چربی های سالم است. که همگی باعث کاهش وزن می شوند.

اسید پالمیتولئیک موجود در روغن ماکادامیا به افزایش متابولیسم چربی و کاهش ذخیره چربی کمک می کند. روغن چرب امگا 7 سوزاندن چربی و اشتها را کنترل می کند که به طور غیر مستقیم از کاهش وزن حمایت می کند.