آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/07/07 شنبه
سبد خرید

گیاه آواکادو


آووکادو نام درخت و میوه‌ای است که در مناطق گرمسیری و مناطقی با اقلیم مدیترانه‌ای می‌روید و میوه‌ای گوشتی، سبز و براق با هسته‌ای درشت دارد.

تکثیر این گیاه معمولاً از طریق پیوند زدن انجام شده و این کار باعث بهبود کیفیت و افزایش محصول این درخت می‌شود. در سال ۲۰۱۷ کشور مکزیک ۳۴ درصد مجموع تولید جهانی آووکادو را در اختیار داشته‌است.

پس از مکزیک کشورهای جمهوری دومینیکن، اندونزی، کلمبیا، پرو و آمریکا بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آووکادو هستند.

علاوه بر خود میوهٔ آووکادو، برگ‌های آن را خشک کرده و به‌عنوان ادویه در انواع غذاها مثل خوراک لوبیا استفاده می‌کنند. این برگ برای حیواناتی چون گوسفند، اسب و بز، سمی است.

آووکادو از گیاهان گلدار است و در خانوادهٔ گیاهی برگ‌بوئیان طبقه‌بندی شده‌است. این گیاه، بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و تا ۲۰ متر رشد می‌کند و رشد خیلی سریعی دارد. 

 

 

 

روغن آووکادو


روغن آووکادو یک فرآورده از میوه آووکادو می‌باشد و یکی از سالم‌ترین انواع روغن‌های گیاهی است.

روغن آووکادو معمولا سبز رنگ با بویی تند است اما اگر روغن آووکادو تصفیه شود رنگ این روغن زرد می‌شود. روغن آووکادو سرشار از خواص و فواید برای پوست و مو است. 

روغن آووکادو به خوبی به عنوان یک روغن حامل برای طعم های دیگر عمل می کند. سرشار از چربی‌های تک غیراشباع و ویتامین است و همچنین جذب کاروتنوئیدها و سایر مواد مغذی را افزایش می‌دهد. 

روغن آووکادو به دلیل ویژگی‌های تغذیه‌ای و تکنولوژیکی آن، علاقه‌ی فزاینده‌ای را در میان مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است که افزایش تعداد مقالات علمی منتشر شده در مورد آن نشان می‌دهد.

هدف از این تحقیق، بررسی روش‌های استخراج، ترکیبات شیمیایی و کاربردهای مختلف روغن آووکادو در صنایع غذایی و دارویی بود.

 

اگرچه هیچ مقررات بین المللی در مورد کیفیت روغن آووکادو وجود ندارد، برخی از نویسندگان به پارامترهای مورد استفاده برای روغن زیتون، همانطور که توسط شورای بین المللی روغن زیتون بیان شده است، اشاره می کنند. آنها نشان می دهند که کیفیت روغن آووکادو به کیفیت و بلوغ میوه و تکنیک استخراج در رابطه با دما، حلال ها و حفاظت بستگی دارد.

در حالی که میوه آووکادو به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است، کمبود دانش در مورد روغن آووکادو و اثرات بالقوه مصرف آن بر سلامتی وجود دارد.

بر اساس داده های موجود، روغن آووکادو خود را به عنوان روغنی با ارزش غذایی بسیار خوب در دماهای پایین و بالا، با کاربردهای تکنولوژیکی متعدد که می تواند به نفع تولیدکنندگان آن مورد بهره برداری قرار دهد، تثبیت کرده است.

روغن آووکادو اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده است زیرا افراد بیشتری از مزایای گنجاندن منابع سالم چربی در رژیم غذایی خود یاد می گیرند.

روغن آووکادو ممکن است از چندین جهت برای سلامتی مفید باشد. این منبع خوبی از اسیدهای چرب شناخته شده برای حمایت و محافظت از سلامت قلب است.

روغن آووکادو همچنین مواد آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مانند کاروتنوئیدها و ویتامین ئی را فراهم می کند.

روغن آووکادو نه تنها مغذی است، بلکه برای پخت و پز با حرارت بالا بی خطر است و می تواند به روش های مختلف برای ایجاد وعده های غذایی خوشمزه و سالم استفاده شود.

 

یک درخت نیمه گرمسیری است که نسبتاً به سرما حساس است و تا ارتفاع 5 تا 30 متر رشد می کند. میوه های گوشتی سالانه از چوب فصل جاری تولید می شوند و میوه سبز تنها پس از برداشت می رسد.

روغن آووکادو از میوه های گوشتی به دست می آید و یک محصول نسبتاً جدید در محافل آشپزی است. کاربردهای غالب روغن آووکادو در صنایع آرایشی و بهداشتی به دلیل پایداری و سطح بالای ویتامین توکوفرول است.

بخش اعظم روغن آووکادو با روش‌های نسبتاً سختی مانند استخراج با دمای بالا و استخراج با حلال استخراج می‌شود که معمولاً مراحل تصفیه استاندارد را دنبال می‌کنند.

بازار نهایی روغن به طور کلی کیفیت میوه مورد نیاز را تعیین می کند. برای تولید روغن پرس سرد باکیفیت، میوه باید نسبتا سالم باشد و عمدتاً از نظر کیفیت لوازم آرایشی و بهداشتی مشکل داشته باشد یا برای فروش خیلی کوچک باشد. روغن آووکادو فشرده سرد یک محصول جدید است که تولید، تجاری سازی و بازاریابی قابل توجهی دارد که تنها در قرن بیست و یکم اتفاق افتاده است.

روغن آووکادو یک روغن با ارزش بالا با کیفیت عالی برای مصارف آشپزی و آرایشی است.
روغن آووکادو منبع خوبی از ویتامین E می‌باشد. 
ویتامین E یک ماده مغذی است که نقش های حیاتی را در بدن ایفا می کند. به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند که در غیر این صورت ممکن است منجر به بیماری شود. این ماده مغذی همچنین در عملکرد سیستم ایمنی، ارتباطات سلولی و سایر فرآیندهای متابولیک نقش دارد.

علاوه بر این، ویتامین با جلوگیری از لخته شدن خون و بهبود جریان خون از سلامت قلب حمایت می کند. همچنین به جلوگیری از تغییرات اکسیداتیو کلسترول کمک می کند. تغییرات اکسیداتیو کلسترول نقش مهمی در ایجاد آترواسکلروز یا تشکیل پلاک در شریان ها که عامل اصلی بیماری قلبی است، ایفا می کند.

اگرچه ویتامین برای سلامتی ضروری است، اکثر مردم در ایالات متحده ویتامین کافی برای حمایت از سلامت کلی مصرف نمی کنند. یافته‌های مطالعه حاکی از آن است که حدود 96 درصد از زنان و 90 درصد از مردان در ایالات متحده دریافت ناکافی ویتامین E دارند که می‌تواند از طرق مختلف بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد.

تحقیقات نشان می دهد که یک وعده دو قاشق غذاخوری روغن آووکادو حدود هفت میلی گرم (میلی گرم) ویتامین را فراهم می کند که معادل 47 درصد از ارزش روزانه است.

با این حال، سطوح ویتامین بسته به فرآیندی که روغن آووکادو قبل از رسیدن به قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی طی می‌کند، می‌تواند متفاوت باشد.

روغن آووکادو تصفیه شده، که معمولاً تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرد، دارای سطوح پایین‌تری از ویتامین خواهد بود زیرا گرما برخی ترکیبات موجود در روغن‌ها، از جمله ویتامین‌ها و ترکیبات گیاهی محافظ را تجزیه می‌کند.

برای اطمینان از خرید محصول روغن آووکادو که مقدار بیشتری ویتامین را فراهم می کند، روغن های تصفیه نشده و فشرده سرد را انتخاب کنید.

 


نقش روغن آووکادو در دنیای زیبایی:


به زیبایی پوست و بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک می‌کند اسیدهای چرب موجود در روغن آووکادو برای پوست بسیار مفید است.

اسیدهای چرب و اسید اولئیک موجود در این روغن، به افزایش ترکیب کلاژن ، که پروسهٔ ساخت بافت‌های جدید پیوندی است، کمک می‌کند.
به گونه ای که نام آن را تقریبا در ترکیبات تمامی کرم های پوستی و درمانی می توان یافت.

روغن آووکادو را به این جهت معجزه ای برای سلامتی و زیبایی پوست و مو می نامند که سرشار از ویتامین های A، E، C و آنتی اکسیدان های قوی می باشد که همین فرمولاسیون تمامی انتظارات برای داشتن پوست سالم و بدون عیب را برآورده می نماید.


دراین جا به 21مورد از مهم ترین خواص روغن آووکادو برای پوست و مو اشاره شده است.  

 

خواص روغن آووکادو برای پوست و مو:

رفع خشکی پوست و مرطوب کننده قوی پوست
جوانسازی پوست
از بین بردن چین و چروک پوست صورت
محافظت از پوست با روغن آووکادو
پاک سازی و لایه برداری قوی پوست صورت
زیبایی و شادابی پوست
درمان آکنه و جوش صورت
کمک به بهبود خراشیدگی ها و زخم های پوستی
استفاده از خواص روغن آووکادو برای درمان آفتاب سوختگی
کمک به درمان بیماری های پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس
جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها
بستن منافذ باز پوست صورت
رفع لکه های تیره روی پوست
کمک به رفع سیاهی، خشکی و چروک دور چشم
تقویت موهای کم پشت با بهره گیری از خواص روغن آووکادو
درمان خشکی پوست سر و شوره سر
درمان ریزش مو
جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها
درخشان و براق شدن موها
رشد و تقویت سریع ابروها؛ یکی دیگر از خواص روغن آووکادو 
تقویت ناخن ها و جلوگیری از شکنندگی آن

 

روغن آووکادو یکی از معدود روغن های خوراکی است که از دانه ها به دست نمی آید. از خمیر گوشتی اطراف گودال آووکادو فشرده می شود. ست، دارای نقطه دود بالایی است.
انواع دیگر ممکن است روغن هایی با مشخصات طعم کمی متفاوت تولید کنند. به عنوان داشتن طعم قارچ بیشتر و کمتر آووکادو توصیف شده است.
فراوان ترین اسید چرب موجود در روغن آووکادو اسید اولئیک است، یک اسید چرب که فواید زیادی برای سلامتی دارد.


فواید روغن آووکادو:


کاهش قند خون
بهبود هضم
بهبود زخم
نقطه دود بالا
کاهش خطر افسردگی
کمک به سلامت روده 
کمک به سلامت قلب
تنظیم کننده‌ی کلسترول 
تغذیه کننده پوست و مو
همه کاره در پخت و پز
خاصیت ضد میکروبی
محافظ در برابر سرطان
پیشگیری از ابلا به بیماری‌های مزمن 
کمک به حفظ سلامت چشم