تاریخچه‌ای مختصری از درخت چای Tea tree oil

روغن درخت چای از برگ‌های یک درخت کوچک بومی استرالیا تهیه شده و این روغن یک روغن درمانی است که برای حفظ سلامت پوست و مو استفاده شود.

خواص ضدعفونی و ضد میکروبی روغن درخت چای به شما کمک می‌کند تا پوست و مویی سالم و شاداب داشته باشید.

روغن درخت چای از برگ‌های درخت کوچک بومی کوئینزلند و نیوساوت ‌ولز در استرالیا بدست می‌آید.
با خرید روغن درخت چای می‌توانید از آن در روتین مراقبت از پوست و موی خود و روغن تراپی استفاده کنید.

خواص روغن درخت چای در از بین بردن برخی باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها مؤثر است.

خواص روغن درخت چای حاوی ترکیبات مختلفی مانند ترپینن-4-اُل است. این ترکیب موجب افزایش فعالیت گلبول‌های سفید خون نیز می‌شود.

در حقیقت به دلیل خاصیت ضدالتهابی، ضدعفونی ‌کننده، ضد میکروبی و مغذی که روغن درخت چای دارد، می‌توان از آن برای درمان انواع بیماری‌های پوستی استفاده کرد.

قرن هاست که روغن درخت چای به عنوان یک داروی سنتی توسط مردم بومی استرالیا استفاده می شود.

این استرالیایی‌های بومی برگ‌های درخت چای را خرد می‌کنند تا روغن آن را استخراج کنند، سپس آن را برای درمان سرفه و سرماخوردگی استنشاق می‌کنند یا برای بهبودی مستقیماً روی پوست می‌مالند.

امروزه روغن درخت چای به طور گسترده ای به عنوان یک روغن 100٪ رقیق نشده یا تمیز در دسترس است. فرم های رقیق شده نیز موجود است که از 5 تا 50 درصد قدرت در محصولات طراحی شده برای پوست متغیر است.

همچنین به نظر می‌رسد که فعالیت گلبول‌های سفید خون شما را افزایش می‌دهد، که به مبارزه با میکروب‌ها و سایر مهاجمان خارجی کمک می‌کند.

این خواص مبارزه با میکروب، روغن درخت چای را به یک داروی طبیعی ارزشمند برای درمان بیماری‌های پوستی باکتریایی و قارچی، جلوگیری از عفونت و بهبودی تبدیل می‌کند.

روغن درخت چای ممکن است فواید طبیعی برای استفاده موضعی داشته باشد. در صورت استفاده طبق دستور ممکن است باکتری های خاصی را از بین ببرد و از سلامت پوست حمایت کند.

روغن درخت چای یک روغن ضروری است که چندین کاربرد دارد، از جمله حفظ سلامت پوست، مو و ناخن.

کاربردهای روغن درخت چای

ضد عفونی کننده

روغن درخت چای یک ضدعفونی کننده طبیعی  برای دست می باشد.
استفاده از روغن درخت به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی دست ممکن است به از بین بردن تعدادی از میکروب های مسئول سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها کمک کند.

دافع حشرات

روغن درخت چای  به دور نگه داشتن حشرات مزاحم کمک می کند.

روغن درخت چای نشان داده شده است که حشرات را می کشد یا دفع می کند. در برخی موارد، به همان اندازه مؤثر یا مؤثرتر از حشره کش ها یا دافع های استاندارد است.

دئودورانت طبیعی

اثرات ضد باکتریایی روغن درخت چای ممکن است به کنترل بوی زیر بغل مرتبط با تعریق کمک کند.
خود عرق بو نمی دهد. با این حال، هنگامی که ترشحات غدد عرق شما با باکتری های روی پوست شما ترکیب می شود، بویی متوسط تا قوی ایجاد می شود.
ناحیه زیر بغل شما حاوی غلظت زیادی از این غدد است و عمدتاً مسئول بوی بد بدن است.

خواص مبارزه با باکتری روغن درخت چای آن را به یک جایگزین طبیعی ایده آل برای دئودورانت ها و ضد تعریق های تجاری تبدیل می کند.
در اینجا یک دئودورانت طبیعی بی خطر و موثر وجود دارد که می تواند از روغن درخت چای و چند ماده دیگر تهیه شود.
روغن درخت چای حاوی ترکیباتی است که با باکتری های مسئول بوی بدن مبارزه می کند. می توان از آن برای ساخت یک دئودورانت ایمن و موثر استفاده کرد.

ضد عفونی کننده برای بریدگی ها و خراش های جزئی

آسیب هایی که منجر به شکستگی پوست می شود، ورود میکروب ها به جریان خون را آسان می کند که می تواند منجر به عفونت شود.

روغن درخت چای را می توان برای درمان و ضد عفونی بریدگی ها و ساییدگی های جزئی با از بین بردن استافیلوکوکوس اورئوس و سایر باکتری هایی که می توانند باعث عفونت در زخم های باز شوند، استفاده کرد.
استفاده از مخلوط روغن درخت چای و روغن نارگیل می تواند به جلوگیری از عفونی شدن بریدگی ها و ساییدگی های جزئی کمک کند.

بهبود زخم را تقویت کنید

روغن درخت چای علاوه بر جلوگیری از عفونت در بریدگی ها و ساییدگی ها، ممکن است باعث ترمیم زخم شود.
تحقیقات نشان داده است که روغن درخت چای فعالیت گلبول‌های سفید خون را تحریک می‌کند که در روند بهبودی نقش دارند.
روغن درخت چای یک آنتی باکتریال، ضد قارچ و آنتی اکسیدان شناخته شده است.
روغن درخت چای ممکن است با کاهش التهاب و افزایش فعالیت گلبول های سفید به سرعت بهبود زخم کمک کند.

مبارزه با آکنه

روغن درخت چای می تواند یک سلاح قدرتمند در برابر آکنه باشد. چندین مطالعه نشان داده اند که به کاهش میزان و شدت کلی آکنه کمک می کند .
 روغن درخت چای به اندازه بنزوئیل پراکسید، رایج ترین داروی ضد آکنه، در برابر آکنه موثر است.

دهانشویه بدون مواد شیمیایی

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن درخت چای ممکن است با میکروب‌هایی که باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می‌شوند مبارزه کند .
یک مطالعه نشان داد که روغن درخت چای در برابر باکتری های ایجاد کننده پلاک موثرتر از کلرهگزیدین، یک ضدعفونی کننده رایج و شستشوی دهان است. علاوه بر این، طعم آن کمتر قابل اعتراض بود.

برای تهیه دهانشویه بدون مواد شیمیایی خود، کافی است یک قطره روغن درخت چای را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید، کاملا مخلوط کنید و به مدت 30 ثانیه یا بیشتر در دهان بچرخانید.
مانند سایر دهانشویه ها، روغن درخت چای را نباید قورت داد. اگر بلعیده شود می تواند سمی باشد.

روغن درخت چای را می توان با آب رقیق کرد تا دهانشویه ای ایجاد کند که به مبارزه با بوی بد دهان و پلاک دندان کمک می کند.

پاک کننده همه منظوره

روغن درخت چای یک پاک کننده همه منظوره عالی است که سطوح را نیز ضدعفونی می کند.
به علاوه، این کار را بدون باقی گذاشتن آثار شیمیایی انجام می دهد که نمی خواهید اعضای خانواده یا حیوانات خانگی شما با آنها تماس داشته باشند.
روغن درخت چای را می توان با آب و سرکه مخلوط کرد تا یک پاک کننده همه منظوره بدون مواد شیمیایی برای خانه شما ایجاد کند.

تسکین التهاب پوست

روغن درخت چای به تسکین پوست ملتهب کمک می کند.
یک شکل رایج از تحریک پوست، درماتیت تماسی است که زمانی رخ می دهد که پوست شما با یک ماده حساسیت زا مانند نیکل تماس پیدا می کند.

قرار گرفتن در معرض آلرژن منجر به قرمزی، خارش و گاهی دردناک شدن پوست می شود.

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از روغن درخت چای به کاهش شدت این علائم کمک کند.
در یک مطالعه با مقایسه اثرات درمان های مختلف برای درماتیت تماسی، روغن درخت چای علائم را تا 40٪ کاهش می دهد که به طور قابل توجهی بیشتر از داروهای استاندارد اعمال شده روی پوست بود .
علاوه بر این، روغن درخت چای ممکن است با کاهش خارش، قرمزی و تورم ناشی از ترشح هیستامین برای دفاع در برابر بزاق حشره، واکنش‌های نیش حشرات را کاهش دهد.
یک مطالعه نشان داد که روغن درخت چای به عنوان ژل برای روزاسه، التهاب و قرمزی را کاهش می دهد.
دمودکس بلفاریت التهاب اطراف چشم و پلک مربوط به کنه دمودکس است. روغن درخت چای در سراسر جهان برای درمان این بیماری تحریک‌کننده استفاده شده است و مشخص شده است که تعداد کنه‌ها را کاهش می‌دهد و التهاب را کاهش می‌دهد.

برای تسکین پوست ملتهب از این دستور استفاده کنید:

10 قطره روغن درخت چای را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون  و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده ترکیب کنید.
خوب مخلوط کنید و در ظرف در بسته نگهداری کنید.
روزی دو بار روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا علائم برطرف شوند.

کنترل کننده شوره سر

شوره سر، یا پوسته های سفید پوست مرده که از پوست سر می ریزد، خطرناک نیست. با این حال، ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده و شرم آور باشد.

مشخص شده است که افزودن روغن درخت چای به شامپو باعث کاهش شوره سر می شود. تصور می شود که این به خواص ضد قارچی آن مربوط می شود و چون کمی اسیدی تر از پوست شما است، به پاک کردن پوسته های شوره سر کمک می کند.

در یک مطالعه، شامپوهای روغن درخت چای در کاهش رشد کاندیدا آلبیکنس (مخمر) که اغلب به تشکیل شوره سر کمک می کند، موثر بودند.

برای کمک به کاهش شوره سر، سعی کنید هنگام شستن موهای خود چند قطره روغن درخت چای را به یک شامپو اضافه کنید.
درمانگر پاهای ورزشکاران
خواص ضد قارچی روغن درخت چای به کاهش علائم بیماری پای ورزشکاران کمک کند.

تسکین دهنده‌ی پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که با شیوع پوست قرمز، خارش دار و پوسته پوسته مشخص می شود.
اگرچه داروها می توانند علائم را بهبود بخشند، اما خود این بیماری مزمن است و هیچ درمان شناخته شده ای وجود ندارد.
روغن درخت چای حاوی ترکیبات ضد التهابی است که طبق شواهد در حال ظهور، ممکن است برای کاهش علائم پسوریازیس مفید باشد.
برای تسکین علائم پسوریازیس، 10 تا 15 قطره روغن درخت چای را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده ترکیب کنید. در صورت نیاز 2 تا 3 بار در روز آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

خواص روغن درخت چای

- بهبود خشکی پوست سر
- تسکین تحریکات پوستی
- خاصیت ضد قارچی